• Romana
  • English
  • Spanish
  • Italian
  • French
  • German


Rezervări - NON STOP

Sondaj: gardurile de separatie a tramvaielor, bune sau inutile?

Sondaj: gardurile de separatie a tramvaielor, bune sau inutile?

Gabriela Firea, impreuna cu RATB, s-au gandit ca este o solutie excelenta anti-aglomeratie, montarea de garduri care sa separe tramvaiele de benzile carosabile. Mai precis, tramvaiele vor circula mai repede, iar oamenii vor alege tramvaiul in locul autoturismului personal. Oare asa sa fie?

Nu demult, tramvaiul 21 a primit garduri de separatie a linie pe care circula, de sosea, transformandu-l astfel intr-un fel de metrou usor. Inainte, automobilele circulau nestingherite pe sina de tramvai, din cauza aglomeratiei si din cauza masinilor parcate pe prima banda, iar pasagerii tramvaiului aveau de suferit, pentru ca viteza de deplasarea era foarte mica. Acum, dupa modelul acestei linii, dar si a liniei 41, prima linie de tramvai rapid din Romania, Gabriela Firea a demarat lucrarile pentru montarea de garduri si pe linia tramvaiului 1 de pe Mihai Bravu.

Contractul pentru montarea gardurilor pe aceasta linie este in valoare de 6,28 milioane de lei, fara TVA. Adica peste 1,5 milioane de Euro se duc pe garduri care sa fluidizeze traficul tramvaielor, suma care se adauga la alte multe milioane cheltuite pe gardurile liniei 21.

Din nefericire pentru soferi, aceste garduri nu fac decat sa dauneze traficului rutier. Poate ca tramvaiele vor circula mai repede, cu 20% mai exact, dupa spusele oficialilor din Primarie. Insa pe soferi acest lucru ii va afecta in mod negativ. Pentru ca mai existau temerari curajosi care o luau si pe sina de tramvai la orele de varf, cand tot bulevardul Mihai Bravu era blocat cat vezi cu ochii. Mai erau soferi care intorceau, adica mai existau acolo cateva automobile care eliberau traficul, incalcand legea. Acum, toate aceste vehicule vor fi obligate sa circule legal.

Din pacate si din cauza totala a autoritatilor din Primaria Bucuresti, in Romania sa circuli legal a devenit o curiozitate. Pentru ca infrastructura proasta, lipsa de interes a politiei si nesimtirea soferilor ii obliga pe oamenii de buna credinta sa incalce legea. In primul rand, nu micsorezi spatiul de deplasare a automobilelor, fara sa gasesti inainte o solutie pentru a compensa in vreun fel. Adica nu vii sa pui garduri printr-un contract de milioane de Euro, probabil atribuit cu dedicatie, inainte sa pui Politia Locala la munca pentru a elibera prima banda blocata de masini parcate ilegal. Nu pui garduri, inainte sa aduci un destept sa sincronizeze semafoarele. Si nu pui garduri care ii ajuta doar pe calatorii din tramvaie, in proportie de 75% pensionari, in timp ce pentru soferi nu faci nimic.

Da, gardurile care separa liniile de tramvai sunt bune. Insa cum ramane cu masurile de fluidizare a traficului si pentru soferi? De ce nu se face nimic pentru soferii care pierd zilnic ore in sir stand bara la bara, consumand tone de carburant inutil, in timp ce poluarea creste la cote alarmante?

Nu mai spunem si ca acele garduri de separatie puteau fi din plasa ieftina sau model cu zabrele din fier-beton care costa o nimica toata, asa cum au curtile blocurilor. Nu. D-na Firea a vrut sa plateasca milioane de Euro pe garduri frumoase, superbe, care costa o groaza de bani. Unde mai pui ca majoritatea de pe linia lui 21 au ruginit foarte repede dupa montare? De fapt, asta era si scopul, nu? Sa mai dam ulterior milioane de Euro pe intretinere, tot catre o firma… smechera.

Tu ce parere ai, ajuta cu ceva gardurile astea de separatie a tramvaiului?

Gard

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Scroll Up
x

Cookie-uri: